Projektový denník

  • Každý si založí projektový denník.
  • Do projektového denníka si bude značiť všetky veci súvisiace s tímovým projektom.
  • Projektový denník spravidla existuje v dvoch formách - časť je papierová (najmä poznámky) a časť je elektronická (monitorovanie projektu a stráveného času) v závislosti od dohodnutých podporných nástrojov
  • Čo všetko tam bude, záleží od každého jednotlivca, treba však dodržať niektoré povinné časti (tieto sa budú spresňovať počas semestra).
  • Denník má slúžiť najmä vám, aby ste čo najlepšie zvládli tento predmet (v zmysle osobného manažmentu), ale najmä projekty, v ktorých budete pôsobiť vo vašej ďalšej kariére. Bolo by však dobré, aby bol aspoň "trochu" čitateľný.
  • Hlavnou úlohou denníka v tomto predmete je porozumenie rozloženia času, ktorý trávite prácou v tomto predmete. Toto umožní (dúfam) lepšie plánovanie a rozloženie vášho času v budúcnosti.
  • Projektový denník treba nosiť so sebou! Na stretnutiach k MSI priebežne budeme stav denníkov prezerať. V prípade, že si denník alebo jeho časť udržujete na počítači treba priniesť aktuálny stav vytlačený v týždňoch, keď to oznámime (v takomto prípade je vhodné fyzicky oddeliť zápisy v jednotlivých týždňoch, aby ste mohli iba prikladať strany).

to Homepage to Teaching to MSI to the Top

Obsah projektového denníka

Toto je nejaký príklad manuálne udržiavaného denníka. Skutočný obsah a formu treba prispôsobiť použitému nástroju a vopred prekonzultovať na cvičení z MSI a na stretnutiach k tímovému projektu.

Prvý týždeň

  • založiť si projektový denník (kúpiť zošit)
  • vytvoriť titulnú stranu projektového denníka (univerzita, odbor, názov predmetu, meno, ak. rok, dátum založenia denníka)
  • značte si nápady a myšlienky súvisiace s tvorbou ponuky, nezabudnite si poznačiť vždy aj dátum

Druhý týždeň

  • navrhnite tabuľku na zaznamenávanie stráveného času;
    bude obsahovať minimálne tieto údaje:
    • dátum
    • stručná identifikácia činnosti
    • skupina úloh, ktorej sa činnosť týka (mala by korešpondovať s niektorou úlohou v zozname identifikovaných úloh -- pozri ďalej)
    • čas (v minútach)
    • kto na činnosti pracoval (sám alebo identifikácia členov tímu, ktorí spolupracovali)
    • poznámky
  • naplňte navrhnutú tabuľku údajmi od začiatku semestra; ak ste si údaje z prvého týždňa nezaznamenali, tak ich odhadnite
  • do denníka priebežne zapisujte všetky poznámky, nápady,... v súvislosti s tímovým projektom

Tretí týždeň

  • identifikovať základné skupiny úloh v rámci predmetu; medzi skupiny úlohy zaraďte aj pravidelné stretnutia k projektu, ďalšími skupinami môže byť analýza problému, ktorá zahŕňa aj štúdium, hľadanie materiálov súvisiacich s riešením vášho projektu. Takýchto skupín úloh netreba veľa (nakoniec budete mať cca 5-7 skupín. Ide o to, aby jednotlivé skupiny zahŕňali úlohy podobného charakteru, ktoré sa dajú spolu vyhodnocovať.
  • klasifikácia úloh zrejme nebude konečná, v nasledujúcich týždňoch ju možno ešte párkrát zmeníte, tak s tým počítajte
  • pokračujte v zaznamenávaní a sledovaní stráveného času, túto činnosť vykonávajte pravidelne až do skončenia práce v tomto predmete
  • značte si nielen čas, ale najmä nápady, skice, všetko súvisiace s tímovým projektom
  • navrhnite tabuľku (množinu tabuliek) sumarizácia stráveného času:
    • tabuľka bude obsahovať stĺpec pre každú skupinu úloh
    • v riadkoch budú jednotlivé týždne
    • bunky tabuľky budú obsahovať súčty časov pre jednotlivé skupiny úloh v rámci príslušného týždňa
    • pre každú úlohu z tabuľky sa bude dať zaznamenať aktuálny súčet časov (t.j. koľko času ste doteraz venovali úlohe); aktuálny súčet sa bude vypočítavať každý týždeň (pre sumarizácie odporúčam použiť hodiny namiesto minút)
    • bude sa dať zaznamenať aktuálny celkový strávený čas (každý týždeň)
    • pre každý týždeň sa bude dať zaznamenať, koľko času ste venovali tímovému projektu (a tiež jednotlivým skupinám úloh, ako sa už požadovalo vyššie) v príslušnom týždni, spolu s údajmi:
      • priemerný čas venovaný týždenne jednotlivým skupinám úloh a aj celkovo do daného týždňa
      • minimálny čas...
      • maximálny čas...
  • naplňte navrhnutú tabuľku sumárnymi údajmi z prvých troch týždňov semestra

Štvrtý týždeň

  • vyhodnoťte zoznam činností, ktorý ste vytvorili v treťom týždni semestra a upravte, prípadne zjemnite jednotlivé skupiny úloh
  • stále pokračujte v zaznamenávaní stráveného času, týždennej sumarizácii a nezabúdajte používať denník pri práci na projekte

Piaty týždeň

  • stanovte si plán na najbližší týždeň, vychádzajte pri tom z plánu, ktorý ste vytvorili na začiatku semestra, aktualizovali minulý týždeň (osobné plány nebudeme kontrolovať, uvádzame ich tu pre úplnosť a pre tých, ktorí majú záujem si vyskúšať aj túto činnosť); plán bude obsahovať:
    • zoznam úloh, ktorým sa plánujete venovať v nasledujúcom týždni
    • kvantifikáciu predpokladaného úsilia pre jednotlivé úlohy (čas a rozsah)
    • prioritu pre jednotlivé úlohy
  • stále pokračujte v zaznamenávaní stráveného času, týždennej sumarizácii a používaní projektového denníka pri práci na projekte

Šiesty týždeň

  • vyhodnoťte plnenie plánu, ktorý ste si stanovili minulý týždeň (nepovinné)
  • stále pokračujte v zaznamenávaní stráveného času, týždennej sumarizácii a používaní projektového denníka pri práci na projekte

Siedmy týždeň

  • stále pokračujte v zaznamenávaní stráveného času, týždennej sumarizácii a používaní projektového denníka pri práci na projekte

Ôsmy a ďalšie týždne

  • vyhodnoťte plnenie úloh od začiatku semestra (plán vs. skutočnosť, dôvody prípadných odchýliek)
  • stále pokračujte v zaznamenávaní stráveného času, týždennej sumarizácii a používaní projektového denníka pri práci na projekte

Dokončenie

  • vyhodnoťte vynaložené úsilie v rámci tímového projektu, zamerajte sa pri tom na:
    • zhodnotenie vedenia si projektového denníka celkovo (váš pohľad na vec, netreba frázy ako by ste bez toho predmet neabsolvovali)
    • problémy pri tvorbe projektového denníka
    • sumarizácia vynaloženého úsilia a zhodnotenie tohto úsilia (aj v súvislosti s plánom) - z pohľadu času (rovnomernosť rozloženia) a z pohľadu jednotlivých úloh
    • ako ovplyvnilo vedenie si projektového denníka váš osobný manažment v iných projektoch (predmetoch) počas tohto semestra
    • môžete prípadne tímový projekt porovnať s inými predmetmi
  • viac pozrite pokyny k vypracovaniu dokumentu Analýza vynaloženého úsilia v tímovom projekte

to Homepage to Teaching to MSI to the Top

Home
Research
Projects
Publications
Books
SCM
Teaching
Links
Last updated:
Mária Bieliková [bielik [zavináč] fiit-dot-stuba-dot-sk]
Design © 2001 KoXo