Kandráč JánAbstrakt. Zvlášť v ťažkých začiatkoch IT oddelení firiem sa stáva, že dokumentácia ich produktu je podceňovaná. Zlyháva manažment dokumentácie a časom sa ukazuje, aká je situácia kritická. Problém sa týka pomalých a nekvalitných výstupov, či iných problémov, ktoré zlým vedením môžu vzniknúť. Riešení takýchto problémov je možno nájsť hneď niekoľko, avšak tieto riešenia často nespočívajú v zvrátení zlej situácie, skôr v jej predchádzaní. Väčšinou ide o opis prevencie pred tým aby zlá dokumentácia vôbec vznikla alebo o zmenu manažérskeho osadenia, ktorá je nutná kvôli nedodržaným termínom. Ako však liečiť dokumentáciu, ktorá je skutočne zlá? Alebo ako je možné ju uchopiť v akomkoľvek štádiu a dotiahnuť ju do úspešného záveru?Kostolanský JurajAbstrakt. Technická dokumentácia, používateľská príručka, komentáre zdrojového kódu. Hoci sa dnes dokumentácia považuje za neoddeliteľnú súčasť sofvérového produktu, často sa jej tvorbe venuje oveľa menšie úsilie, než by si zaslúžila. Napriek tomu, že kvalitná dokumentácia vedie nielen k spokojnejším zákazníkom, jednoduchšiemu zorientovaniu sa v zdrojovom kóde pre programátora, ale aj k úspore času a nemalých finančných prostriedkov, stále je považovaná skôr za nevyhnutné zlo než za spôsob zjednodušenia si práce a skvalitnenia výsledného produktu. V tejto eseji sa zameriavam na potrebu dokumentovania softvéru z viacerých pohľadov, zamýšlam sa nad pojmom kvalita v kontexte dokumentovania a opisujem základné chyby, ktorých sa tvorcovia dokumentácie dopúšťajú.
|