Zbierka esejí 2013
Home Home EN
"manažment kvality"
Dulačka Peter

Abstrakt. Vytvorenie tímu je náročná úloha, kedy je potrebné skombinovať nielen kvalitatívne, ale aj osobnostné charakteristiky jeho členov tak, aby sa navzájom dopĺňali. Fungovanie tímu pri použití metodológie Scrum je o to dôležitejšie, že prakticky nie je čas na zaváhania. V eseji diskutujem dôležitosť jednotlivca v tíme, problémy, ktoré jednotlivec môže spôsobiť a ako jednotlivec dokáže vplývať na kvalitu výsledku celého tímu. Opisujem, ako jednoduchý malý problém v sebe môže skrývať niekoľko väčších a skrytých problémov a snažím sa na základe vedomostí a skúseností navrhnúť, ako sa s takýmto problémom vysporiadať. Esej hodnotí ľudské charakteristiky a ich vplyv na členov tímu a najčastejšie problémy s charakteristikami spojené.


Dupaľ Martin

Abstrakt. Kvalitný produkt je požadovaný v každom výstupe všetkých projektov. Na dosiahnutie kvalitného produktu existuje v dnešnej dobe veľa rôznych metód a ešte viac odborných prác, ktoré sa zaoberajú touto problematikou. Iba niekoľko z týchto odborných prác a metód počíta s tým, že produkt bude vyvíjať iba malý tím zložený z približne 7 ľudí. V tejto eseji budem rozoberať možnosti manažéra kvality pre malý tím, ktorý bude vyvíjať softvérový produkt. Presnejšie budem rozoberať projekt, ktorý bol zadaný môjmu tímu na predmete Tímový projekt (STU FIIT). Zameriam sa na povinnosti, možnosti a zodpovednosť manažéra kvality počas celého vývoja produktu, keďže kvalita neznamená iba nekonečné testovanie. Testovanie je len jedna z posledných povinností, ktorú musí manažér kvality zabezpečiť.


Kyžňanský Michal

Abstrakt. Kvalita a najmä tá softvérová predstavuje magický pojem, ktorý od vzniku slova softvér trpí svojím nenaplnením. Každý manažment je v prvom rade o ľuďoch, a preto sa ako manažér kvality zamýšľam nad prístupom k nim, ako im byť bližšie a ťahať celý vývojový tím nenásilne na novú úroveň v otázke dosahovania kvality. Manažér kvality bojuje s veternými mlynmi, pretože bezchybný softvér je utópia a zaviesť nové postupy zlepšujúce kvalitu nie je ľahká úloha. Ego programátorov a zabehnuté koľaje sú len jedným z mnohých orieškov, ktoré musí manažér kvality rozlúsknuť. Zameriavam sa na postupy a správanie, ktoré pri správnej integrácii môžu zmierniť krízu kvality. Dôležitými zbraňami manažéra kvality je citlivý prístup, získanie si dôvery na všetkých frontoch a určovanie cieľov, ktorých naplnenie bude merateľné a zvýši kvalitu produktov nielen v očiach zákazníkov, ale dá aj vývojárom pocit dobre vykonanej práce. Vlastníci aj manažéri musia jasne vidieť benefity v podobe šetrenia nákladov do budúcnosti, aby bola misia kvalitára úspešná.


Lipták Martin

Abstrakt. Kvalita softvéru pozostáva z funkčných aspektov, ktoré zákazník vidí a štrukturálnych aspektov, ktoré zákazník vidí len v prípade ich nedostatkov. Kvalita musí byť zahrnutá do produktu v každej fáze vývoja, vrátane špecifikácie, pretože zle špecifikovaný produkt je nekvalitný produkt, pretože nemá hodnotu pre zákazníka. Naopak produkt, do ktorého bola kvalita zahrnutá v každej fáze jeho vývoja, vedie k spokojnosti zákazníka. Kvalita musí byť v procese neustále zlepšovaná. Esej porovnáva jednotlivé aspekty kvality webových, mobilných a stolových aplikácií.


Left Separator
plán rozvrh komunikácia softvérový projekt tím monitorovanie agilný vývoj zákazník riziká riziko Scrum plánovanie manažment rizík manažment verzií manažment nevýhody kvalita softvér extrémne programovanie párové programovanie motivácia úspech podporné prostriedky správa verzií manažment kvality dokumentácia agilné metódy vývoj softvéru úlohy softvérové metriky tímový projekt manažment dokumentácie projekt metriky vodopádový model manuál príručka podpora vývoja malé tímy použiteľnosť testovanie kvalita softvéru podporné nástroje manažment podpory vývoja konfigurácia softvéru kontrola kvality verziovací systém efektívnosť agilné metódy vývoja