Zbierka esejí 2013
Home Home EN
"zákazník"
Bado Dávid

Abstrakt. V súčasnej dobe veľké percento IT projektov zlyháva. Preto sa veľa ľudí snaží skúmať a odhaľovať príčiny týchto zlyhaní. Výskum ukazuje, že jeden z hlavných dôvodov zlyhania softvérových projektov je nedostatočná účasť zákazníka na projekte. Esej hovorí o tom, prečo je dôležité, aby zákazník softvérový projekt monitoroval. Poukazuje na to, že tradičný vývoj softvéru tento trend nepodporuje a dokonca kladie zákazníkovi pri monitorovaní prekážky. Naopak agilné metódy zákazníka podporujú v tom, aby projekt monitoroval a aby sa na ňom podieľal. Esej apeluje na zákazníka, aby si uvedomil, že výberom metódy vývoja a svojou účasťou môže zmenšiť riziko zlyhania projektu.


Hudačinová Silvia

Abstrakt. Esej sa zaoberá monitorovaním softvérových projektov. Zameriava sa hlavne na tú časť kontroly projektov, kde vystupuje zákazník. Opisuje pohľad zákazníka aj manažéra na monitorovanie projektu a nevyhýba sa problémom, ktoré tu môžu nastať. Pri práci manažéra je tu dôležitá technická úvaha CBR, ktorá rieši nové problémy prispôsobením starých riešení. Esej popisuje aj metódy a modely, ktoré sa manažér môže rozhodnúť využiť. Model pre sledovanie projektu so zúčastnenými stranami popisuje myšlienku monitorovania projektu so spoluprácou klienta. Naproti tomu Metóda EVA vyžaduje spoluprácu zákazníka len minimálne, a to pri analýze požiadaviek. Práca ďalej opisuje spoluprácu klienta a manažéra a čo bude výsledkom ich spolupráce pri cykle PDC.


Ogurčák Filip

Abstrakt. Technická dokumentácia tvorí podstatnú, no častokrát zanedbávanú časť výsledného softvérového produktu. Zanedbávanú v tom zmysle, že pozornosť je kladená prevažne na funkcionalitu výsledného produktu, a na pravidelné aktualizovanie a dopĺňanie dokumentácie sa často zabúda. Dokumentácia však neslúži iba zákazníkom, ale je dôležitá aj pre programátorov, vedúcich vývojového tímu a manažment organizácie. V tejto eseji by som sa preto rád zameral na fakt, že aj keď dokumentácia nie je práve najaktuálnejšia, a nie sú v nej zapracované najnovšie zmeny, stále má dostatočnú prídavnú hodnotu pre zákazníka, programátora a manažéra kontrolujúceho nasledovanie projektu. Podstatný je v tomto prípade pohľad na vyvíjaný produkt ako celok, ale aj spôsob prepojenia jednotlivých modulov a znázornenie celkovej funkcionality. V konečnom dôsledku sa však do popredia dostáva neprítomnosť určitého štandardu, ktorý by proces tvorby technickej dokumentácie zjednotil a zjednodušil.


Rešetár Jozef

Abstrakt. Väčšina ľudí nerada pozerá do budúcnosti a radšej si užívajú prítomnosť, čo najviac ako môžu. Pričom nemyslia na to, ako sa to môže odzrkadliť na ich budúcnosti. Neplánujú, nechcú plánovať, pretože ich to môže o niečo v tomto momente pripraviť - minimálne o čas, ktorý pri príprave plánu alebo rozvrhu mohli stráviť. Neuvedomujú si, že plán je veľmi dôležitá súčasť každej práce a aj keď si plánujú jednoduché veci ako napríklad, čo dnes budú robiť, zložitejšie a častokrát oveľa dôležitejšie plány sa im vytvárajú ťažšie, odkladajú ich na neskôr až sa stane, že plán nepotrebujú lebo danú situáciu musia riešiť ihneď – zapochodu. Paradoxom je práve to, že nie plánovanie zabíja čas, ale neplánovanie je častým zdrojom opakovania veci z dôvodu pochybenia alebo celkového zlyhania. Nechuť k plánovaniu sa prejavuje aj vo vývoji softvéru. Táto skutočnosť ma vedie k téme tejto eseje – Plánovanie úspechu. Čo je pre úspešné plánovanie dôležité? Majú vplyv dobré odhady na plánovanie? Ako čeliť pričinám neúspechu pri vývoji softvéru z hľadiska plánovania? A nakoniec, prečo sme pochybili pri prvom odovzdaní tímového projektu? Odpovede na tieto otázky nájdete v tejto eseji.


Left Separator
plán rozvrh komunikácia softvérový projekt tím monitorovanie agilný vývoj zákazník riziká riziko Scrum plánovanie manažment rizík manažment verzií manažment nevýhody kvalita softvér extrémne programovanie párové programovanie motivácia úspech podporné prostriedky správa verzií manažment kvality dokumentácia agilné metódy vývoj softvéru úlohy softvérové metriky tímový projekt manažment dokumentácie projekt metriky vodopádový model manuál príručka podpora vývoja malé tímy použiteľnosť testovanie kvalita softvéru podporné nástroje manažment podpory vývoja konfigurácia softvéru kontrola kvality verziovací systém efektívnosť agilné metódy vývoja