Granec MichalAbstrakt. Každý produkt by sa mal snažiť, čo najlepšie splniť požiadavky naňho kladené a byť čo najkvalitnejší, ako to len pôjde. Softvérový manažér kvality musí čeliť viacerým problémom, aby dosiahol úroveň kvality softvéru takú, aká je od neho požadovaná. Jedným zo spôsobov, ktorý manažér kvality používa na kontrolu kvality, je použitie softvérových metrík. Tie nám môžu pomôcť odmerať dôležité rozmery softvéru a získať o ňom hmatateľnejšiu predstavu a to aj napriek jeho vnútornej komplexnosti. Používanie metrík avšak nie je absolútne riešenie a musíme si dať pri tejto technike pozor na rôzne nástrahy, ktoré nás môžu prekvapiť. V tejto eseji analyzujem ich všeobecné uplatnenie, ale aj najčastejšie problémy, na ktoré narazíme pri ich používaní. Tieto problémy ďalej rozoberám a pokúšam sa prísť na riešenie týchto problémov.Grman OndrejAbstrakt. Softvér je komplexné dielo, s veľkým priestorom, kde sa môžu vyskytnúť chyby. Práca pojednáva o rôznych spôsoboch, ako tento priestor eliminovať, ako sledovať proces chyby, hľadať kritické miesta pre vznik chýb, odhaľovať ich ešte v zárodku. V práci sledujem rozdiely medzi výskytom a detekciou „veľkých“ chýb, teda tých, ktoré sú viditeľné jednak z pohľadu ich odhaľovania , ale viditeľné aj v podobe následkov, ktoré ich zanedbanie prináša. Ďalej sa práca sústreďuje na fenomén chýb z nedbanlivosti, nepozornosti, pri ktorom vzniká drvivá väčšina nedostatkov softvéru, pri prvom pohľade zdanlivo nepodstatných, no v konečnom dôsledku pri nevhodne kombinácií a veľkom množstve pre správnosť fungovania softvéru chýb kritických.
|