Zbierka esejí 2013
Home Home EN
"softvér"
Calík Jakub

Abstrakt. Každý softvérový vývojár sa snaží vytvoriť kvalitný softvér. Kvalita však nie je niečo, čo sa dá jednoducho odmerať počtom riadkov alebo podobne. Poznáme viacero aspektov, ktorých súhra a vyváženosť určujú celkovú kvalitu softvéru. Aby sa však na tieto aspekty nezabúdalo, a aby výsledkom vývoja bol naozaj kvalitný softvérový produkt, vzniklo množstvo metód a modelov pre vývoj softvéru [5]. Nie všetky metódy a postupy vývoja softvéru však kladú rovnaký dôraz na všetky aspekty kvality. Niektoré môžu vyzdvihovať až príliš, zatiaľ čo iné úplne zanedbávať. V poslednej dobe sa však stáva veľmi populárny agilný model vývoja, V tejto eseji sa preto budem snažiť objasniť, ako sa agilný vývoj softvéru postavil k aspektom kvality a ako by sa dali vylepšiť jeho nedostatky.


Dulačka Peter

Abstrakt. Vytvorenie tímu je náročná úloha, kedy je potrebné skombinovať nielen kvalitatívne, ale aj osobnostné charakteristiky jeho členov tak, aby sa navzájom dopĺňali. Fungovanie tímu pri použití metodológie Scrum je o to dôležitejšie, že prakticky nie je čas na zaváhania. V eseji diskutujem dôležitosť jednotlivca v tíme, problémy, ktoré jednotlivec môže spôsobiť a ako jednotlivec dokáže vplývať na kvalitu výsledku celého tímu. Opisujem, ako jednoduchý malý problém v sebe môže skrývať niekoľko väčších a skrytých problémov a snažím sa na základe vedomostí a skúseností navrhnúť, ako sa s takýmto problémom vysporiadať. Esej hodnotí ľudské charakteristiky a ich vplyv na členov tímu a najčastejšie problémy s charakteristikami spojené.


Kyžňanský Michal

Abstrakt. Kvalita a najmä tá softvérová predstavuje magický pojem, ktorý od vzniku slova softvér trpí svojím nenaplnením. Každý manažment je v prvom rade o ľuďoch, a preto sa ako manažér kvality zamýšľam nad prístupom k nim, ako im byť bližšie a ťahať celý vývojový tím nenásilne na novú úroveň v otázke dosahovania kvality. Manažér kvality bojuje s veternými mlynmi, pretože bezchybný softvér je utópia a zaviesť nové postupy zlepšujúce kvalitu nie je ľahká úloha. Ego programátorov a zabehnuté koľaje sú len jedným z mnohých orieškov, ktoré musí manažér kvality rozlúsknuť. Zameriavam sa na postupy a správanie, ktoré pri správnej integrácii môžu zmierniť krízu kvality. Dôležitými zbraňami manažéra kvality je citlivý prístup, získanie si dôvery na všetkých frontoch a určovanie cieľov, ktorých naplnenie bude merateľné a zvýši kvalitu produktov nielen v očiach zákazníkov, ale dá aj vývojárom pocit dobre vykonanej práce. Vlastníci aj manažéri musia jasne vidieť benefity v podobe šetrenia nákladov do budúcnosti, aby bola misia kvalitára úspešná.


Left Separator
plán rozvrh komunikácia softvérový projekt tím monitorovanie agilný vývoj zákazník riziká riziko Scrum plánovanie manažment rizík manažment verzií manažment nevýhody kvalita softvér extrémne programovanie párové programovanie motivácia úspech podporné prostriedky správa verzií manažment kvality dokumentácia agilné metódy vývoj softvéru úlohy softvérové metriky tímový projekt manažment dokumentácie projekt metriky vodopádový model manuál príručka podpora vývoja malé tímy použiteľnosť testovanie kvalita softvéru podporné nástroje manažment podpory vývoja konfigurácia softvéru kontrola kvality verziovací systém efektívnosť agilné metódy vývoja